Programa Vali Yardımcısı ve Lâçin Kaymakam Vekili Haldun AKSALMAN, İl Genel Meclisi Başkanı Halil İbrahim KAYA, İl Kültür ve Turizm Müdür Vekili Mehmet BAYRAK ve Lâçin İlçe Millî Eğitim Müdürü Mutu FIRAT´ın yanı sıra Proje sahibi kurum yöneticileri ve çok sayıda Laçin halkı katıldı.
Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki mali işbirliği kapsamında geliştirilen Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA-Instrument for Pre Accession)’nın “İnsan Kaynaklarını Geliştirme” bileşeni altında Dezavantajlı Kişilerin Sosyal Entegrasyonu ile İstihdam Edilebilirliklerinin Geliştirilmesi Hibe Programı uygulanmaktadır. Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilen söz konusu hibe programı, Sözleşme Makamı olan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülmekte ve izlenmektedir. Programın Operasyon Faydalanıcısı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma Genel Müdürlüğü’dür. Laçin de Fırsat Var projesi, program kapsamında Laçin Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Projenin toplam bütçesi 189.884,34 Avro olup, bu tutarın 9.492,00 Avro’luk kısmı Eş finansmanı sağlayan HF, eş finansman katkısıdır. Sayın Valim, İl Genel Meclis Başkanım ve üyeleri, İl ve ilçe Milli Eğitim Müdürüm, Kültür Turizm İl Müdürüm,İl Projeler Müdürüm, Değerli Çorum Belediyesi Daire amirleri, Laçin ilçesinin kurum amirleri, siyasi parti temsilcileri, Sayın Laçin halkı, değerli misafirlerimiz ve basınımızın güzide mensupları; Türkiye ile Avrupa Birliği arasında imzalanan Dezavantajlı kişilerin sosyal enteğrasyonu ile istihdam edilebilirliklerinin geliştirilmesi opereasyonu kapsamında Avrupa Birliği’nin desteğiyle finanse edilen “Laçin’ de Fırsat Var” adlı proje açılış ve tanıtım organizasyonuna hoş geldiniz Yayımlanan bu programın genel hedefi; Özellikle dezavantajlı kişilerin sosyal entegrasyonunu ve istihdam edilebilirliğini arttırmak, iş gücü piyasasına erişimlerini kolaylaştırmak ve iş gücü piyasasına girişlerinin önünde yer alan engelleri kaldırmaktır, Bu programın özel amaçları ise; ilçemizde, çanta imalatı, hediyelik mum üretimi, seracılık ve salma (Doğal) tavuk yetiştiriciliği konusunda mesleki eğitim yoluyla 60 dezavantajlı durumdaki kişinin iş gücü piyasasına erişimlerini sağlamak, en az %15’inin istihdamlarını gerçekleştirmektir. Programın hedef kitlesi ise;
1. AR-SU Özürlü Bakım Hiz. ve Özel Eğitim Gıda İnş.San.Tic.Ltd.Şti.(Çorum Laçin Bakım Merkezi ) ile Özel Bakım Merkezi,
2. İlçedeki yoksullar ve yoksulluk riski altında bulunan kesim,
3.Şiddet mağduru kadınlar,
4. Ve özellikle çocuğunu yalnız büyütmek zorunda kalan ebevenyler bulunmaktadır.
Projenin yazıldığı 2013-2014 eğitim öğretim yılında, dezavantajlı kursiyerlerimizin sayısının yüksek olması ve çoğunluğunun da yoksul ve işsiz olması bizi bu projeyi yazmaya sevk etmiştir. İlçemizdeki sorunlar incelenmiş ve şu üç ana başlık altında toplamak mümkün olmuştur;
1. Kamuya ve özel sektöre ait istihdam sağlayıcı herhangi bir fabrika ve atölyenin bulunmaması ,
2. Kaymakamlık ,resmi kurumlar , Belediye Başkanlığı dışında ,kurumların bulunmaması,
3. Fakülte ve yüksekokulun bulunmaması ,
4. Kamu ve özel sektöre ait banka bulunmamasıdır.
Görünürlük faaliyetleri kapsamında 4 adet tabela, 2 adet roll-up, 400 davetiye (200 açılış-200 kapanış toplantısı için), ayrımcılıkla mücadeleye yönelik 100 adet afiş, tasarım ve basım işi, 1000 adet şapka, 70 adet iş tulumu alım işi. Faaliyeti Basın Duyurusu/Press Release belgeleri/(S:1)Dezavantajlı Kişilerin Sosyal Entegrasyonu ile İstihdam Edilebilirliklerinin Geliştirilmesi Hibe Programı Bu program, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Projenin tasarımında projenin sürdürülebilirliği ortamının kalitesi ile devam ettirebilmek için Çamlıca METEM ile görüşmeler yapılmış, proje hedeflerinin bu kurumlar tarafından da benimsenmesi ve faaliyetlere dâhil olma düşüncesi ile projemize ortak olarak katılımı sağlanmıştır.İştirakçi olarakta Laçin Kaymakamlığı,Özel Bakım Merkezi, İlçe Gıda ve Tarım Hayvancılık Müdürlüğüdür. Türkiye genelinde 2.000 proje başvuru yapmış, “Laçin’de Fırsat Var” Projes,i Kabül edilen 145 proje içerisine girerek 20 Ekim 2016 tarihinde sözleşme imzalanmıştır 12 ay sürecek olan ve toplam bütçesi 189.884,34 Euro olan projemiz kapsamında yürüteceğimiz faaliyetleri şu şekilde sıralayabiliriz;
-
Çanta imalatı atölyesi kurulup,15 bayana eğitim verilecektir.
-
Hediyelik mum üretimi atölyesi kurulup,10 engelliye eğitim verilecektir.
-
Toplam 1 da. alana kurulu sera yapılıp.20 yoksula eğitim verilecektir.
-
Salma (Doğal) tavuk yetiştiriciliği eğitim merkezi kurulup, 15 yoksula Eğitim verilecek. Her biri 50 adet tavuk kapasiteli 10 m2 lik, 5 adet kümes yapılacaktır.
-
60 dezavantajlıya ,1 hafta süreli “İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi ”verilecektir.
-
KOSGEB desteklerinden yararlanılarak kendi işlerini kurabilmeleri için hedef gruba yönelik 24 saatlik “Girişimcilik Kursu” açılacaktır.
-
Çanta imalatı ve hediyelik mum üretimi eğitimlerine katılan kişiler ile birlikte, 3 gün süreli “İstanbul Hediyelik Eşya,Reklam ve Promosyon Ürünler Fuarına” gidilecektir.
-
Seracılık ve salma (doğal) tavuk yetiştiriciliği eğitimlerine katılan kişiler ile birlikte, 3 gün süreli “Antalya Tarım Fuarına” gidilecektir.
-
Engellilikle ilgili ayrımcılıkların mücadele ve önyargıların kaldırılması için, engellilerle birlikte farklı sektörlerde faaliyet gösteren 5 ayrı işletmeye 1er, 2 şer hafta süreli çalışma ziyaretleri düzenlenecektir.
-
Proje hazırlığı ve uygulama süresince yaşayan gelişmeleri raporlayan “Proje Sonuç Kitabı ” hazırlanacaktır.
Proje ekibimiz; Tam zamanlı bir proje koordinatörü, bir proje koordinatör yardımcısı bir proje sekreteri,yarı zamanlı muhasebeciyle birlikte toplam 4 personelden oluşmaktadır. Projemize destek veren proje ortaklarımız, İştirakcilerimize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz,İlçe Gıda ve Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü, bu yemeğin sunulmasında emeği geçen tüm kurumumuz çalışanları ile Sayın Valim, İl Genel Meclis Başkanım, kurum amirlerim, kıymetli Laçin halkı , değerli misafirlerimiz, proje ekibimiz,hepinize katılımlarınızdan dolayı teşekkür ederim.